HU School projecten
Mijn Projecten
In de afgelopen twee jaar heb ik verschillende opdrachten gedaan. Zo heb ik een project gedaan over de branding van een Duitse rapper maar ben ik ook bezig geweest met een video waarbij de geluiden met het beeld moesten matchen. Binnen een project zijn er verschillende rollen. Bij de rol Understand staat onderzoek centraal. Het is belangrijk om goed en relevant onderzoek te doen zodat de keuzes die later gemaakt worden onderbouwd zijn. De tweede rol is Create. Bij deze rol ben je verantwoordelijk voor de visualisatie van het onderzoek. Daarnaast is het van belang om concepten te bedenken en deze uit te werken tot een werkend project. De laatste rol is Deliver. Bij de rol Deliver ben je verantwoordelijk voor de presentatie. Bij presentatie wordt niet alleen de presentatie naar de docenten/opdrachtgevers bedoeld maar ook de oplevering van documenten. Naast presentatie is Deliver ook verantwoordelijk voor de planning. De Deliver rol zorgt dat iedereen weet waar hij/zij aan toe is en wat er nog moet gebeuren.
Bushido
Voor dit project werd gevraagd een “onbekende” artiest te kiezen uit het buitenland. Ik heb voor de Duitse rapper Bushido gekozen. Ondanks dat het een fictief project was, moesten we net doen of de artiest echt naar Nederland zou komen. Tijdens het project begon Covid-19 waardoor ik mijn concept op de nieuwe situatie heb aangepast. In eerste instantie was het de bedoeling om campagne te maken voor een offline concert. Ik ben gaan brainstormen wat mensen missen in de pandemie en hoe ik daar het beste op in kan spelen. Uit het onderzoek kwam dat mensen vooral het “samen zijn” missen. Daarom heb ik ervoor gekozen om een campagne te maken voor een online concert. Op de uiteindelijk poster is een groep vrienden te zien die online een concert luisteren.
Details
mrt. 1, 2020
Bushido
Opdrachtgever
HU
Speur en Speel Spel
In het derde blok van het tweede jaar heb ik samen met drie klasgenoten een opdracht gedaan voor Kidiyo. Kidiyo verkoopt boeken, een app en een avonturenbox voor kinderen. De vraag vanuit Kidiyo was als volgt: Hoe bereiken we zo veel mogelijk mensen om het boek ‘Walter de walvis’ en de andere producten te verkopen. Aan ons was de opdracht deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden en een aanbeveling te schrijven voor Kidiyo. In dit project had ik de rol Create. Na het onderzoek ben ik samen met mijn teamgenoot begonnen aan de concepten. In de eerste fase hebben we zo veel mogelijk concepten bedacht om deze daarna te configureren. Het uiteindelijke concept is een interactieve speurtocht geworden voor kinderen. Het werkt alsvolgt: Op de socialmedia kanalen van Kidiyo wordt gevraagd om mee te doen met het Speur en Speel Spel. De ouders worden doorverwezen naar de website waar ze vier afbeeldingen kunnen printen. Het kind houdt een van de posters en geeft de andere drie posters aan vriendjes in de buurt. De poster wordt voor het raam gehangen en zoeken maar! Zodra je kind de poster heeft gevonden kan hij het scannen met een mobiel. Door de poster te scannen komt er een filmpje in beeld met een opdracht. Zodra je kind de opdracht goed doet, krijg je een kortingscode voor een nieuwe aankoop. Kidiyo was erg enthousiast over ons project en gaat verder kijken wat ze met onze aanbeveling kunnen doen in de toekomst.
Opdrachtgever
Aanbeveling Kidiyo
Details
feb. 01, 2021
Team Juba Kiki