HU School projecten

Mijn Projecten

Bushido

Voor dit project was de opdracht om een relatief onbekende buitenlandse artiest te kiezen en hiervoor een promotiecampagne te ontwikkelen. Ik koos voor de Duitse rapper Bushido. Hoewel het om een fictief project ging, moesten we werken alsof de artiest daadwerkelijk naar Nederland zou komen voor een optreden.

Halverwege het project brak de COVID-19-pandemie uit, waardoor ik mijn oorspronkelijke concept, een campagne voor een fysiek concert, moest herzien. Ik ben gaan onderzoeken wat mensen het meest misten in deze periode en daaruit bleek dat vooral het gevoel van samenzijn sterk gemist werd.

Op basis van deze inzichten besloot ik de campagne om te buigen naar een online concertbeleving. De uiteindelijke poster toont een groep vrienden die samen op afstand naar het online concert kijken. Hiermee wilde ik de nadruk leggen op verbinding en gedeelde ervaring, ondanks fysieke afstand.

Details

mrt. 1, 2020
Bushido

Opdrachtgever

HU

Speur en Speel Spel

In het derde blok van het tweede jaar werkte ik samen met drie klasgenoten aan een project voor Kidiyo, een bedrijf dat zich richt op educatieve producten voor kinderen, zoals boeken, een app en een avonturenbox. De centrale vraag vanuit Kidiyo was: Hoe bereiken we zo veel mogelijk mensen om het boek ‘Walter de Walvis’ en andere producten te promoten en verkopen?

Als team kregen wij de opdracht om deze vraag te beantwoorden en een onderbouwde aanbeveling te doen. Ik was verantwoordelijk was voor het creatieve proces en de ontwikkeling van concepten.

Na de onderzoeksfase ben ik samen met een teamgenoot gestart met het bedenken van zo veel mogelijk ideeën. In de daaropvolgende fases hebben we deze ideeën geanalyseerd, gecombineerd en verfijnd. Het uiteindelijke concept werd een interactieve speurtocht voor kinderen: het Speur & Speel Spel.

Via de socialmediakanalen van Kidiyo worden ouders uitgenodigd om deel te nemen aan de speurtocht. Ze worden doorgestuurd naar de website, waar ze vier posters kunnen downloaden en printen. Het kind houdt één poster zelf en geeft de andere drie aan vriendjes in de buurt. De posters worden voor het raam gehangen en dan begint het speuren.


Wanneer een poster wordt gevonden, kan deze worden gescand met een telefoon. Vervolgens verschijnt er een korte video met een leuke opdracht. Bij het succesvol uitvoeren van de opdracht ontvangt het kind een kortingscode voor een nieuwe aankoop in de webshop van Kidiyo.

Opdrachtgever

Kidiyo

 

Details

feb. 01, 2021
Team Juba Kiki